Google AdWords - czy Twoja kampania działa na 100%?


google adwords
Z wyszukiwarki Google - jak podają wiarygodne statystyki internetowe - korzysta w Polsce 97% internautów, jest to więc najlepsze miejsce na reklamę Twojej firmy. Ale czy będzie to opłacalne dla Ciebie? Czy dochody przewyższą koszty reklamy? Spróbuję odpowiedzieć Ci na to pytanie...

Jak to działa?

Reklama wyświetlana jest - w określonej przez nas grupie użytkowników - po wywołaniu przez nich określonych słów lub fraz wpisanych w pole wyszukiwania. Reklama wyświetlana jest najczęściej z boku wyników naturalnych, a przy dużej klikalności również na górze strony, ponad zwykłymi wynikami wyszukiwania.

boksy sponsorowane

Powyższy rysunek przedstawia efekt działania reklam AdWords. Obok oraz przed wynikami wyszukiwania słów „fotografia” i „ślubna” pojawiają się linki sponsorowane, wykupione dla tych słów. Zgodność przekazu reklamowego z wynikami wyszukiwania sprawia, iż reklama tak nie tylko nie przeszkadza internautom, lecz często stanowi dla nich wsparcie podczas przeszukiwania zasobów Internetu.

Dostosowanie wyświetlanych reklam do treści zapytania zadanego przez użytkownika sprawia, że taka reklama zamiast przeszkadzać, wspiera proces poszukiwania informacji.


Koszty reklamy w Google AdWords?

Załóżmy, że masz sklep internetowy. Powiedzmy, że 1 osoba na 100, która trafia na strony Twojego sklepu z wyszukiwarek, coś kupuje. Czyli skuteczność konwersji (odwiedziny / zakup) masz na poziomie 1%. Przyzwoity wynik, choć z pewnością do poprawienia. OK, idźmy dalej tym tropem.

Powiedzmy, że sprzedajesz karmę dla zwierząt w swoim sklepie. Twój średni zarobek na kliencie wynosi np. 20 zł. Mówimy tutaj o zysku netto. Zatem kiedy reklama Google AdWords Ci się opłaci? Policzmy.

Skoro 1 na 100 odwiedzających Twój sklep daje Ci 20 zł zysku netto, więc aby płatna reklama w wyszukiwarkach opłaciła Ci się, musisz płacić za 1 odwiedzającego mniej niż 20 groszy (0,20 zł za kliknięcie oznacza 20 zł za 100 odwiedzin, czyli Twój próg rentowności). Czy jest to możliwe z Google AdWords? Nie zawsze. Przedział cenowy jest bardzo szeroki (od kilku gorszy do kilku-kilkunastu złotych za kliknięcie).

A od czego ta stawka zależy? Oczywiście od konkurencji. Tylko i wyłącznie od konkurencji walczącej o wyświetlanie ich oferty na wybrane słowa / frazy kluczowe. Optymalizacja kampanii jest aspektem podstawowym, dokładnie tak samo jak w projektowaniu stron www. Dlatego nieustannie nadzoruje kampenię aby uzyskac zwrot z inwestycji.


Korzyści z kampanii reklamowej Google AdWords

Niepodważalną zaletą linków sponsorowanych Google AdWords jest gwarancja, iż 100% budżetu przeznaczonego na kampanię reklamową przekłada się na zdobycie odwiedzających dla Państwa strony. Oznacza to, że zapłacą Państwo (najczęściej kwotę rzędu kilkunastu groszy) tylko za osobę, która "kliknie" w reklamę i odwiedzi Państwa stronę internetową. Daje to pewność, że każda złotówka wydana z budżetu przyczynia się do pozyskania nowego Klienta.

Dzienny budżet dający pełną kontrolę wydatków

Google AdWords daje Państwu możliwość samodzielnego ustalenia maksymalnych dziennych wydatków przeznaczanych na prowadzenie kampanii reklamowych, dzięki czemu mogą Państwo świadomie planować koszty. Jednakże minimalną sumę za kliknięcie wyznaczy konkurencja.

Wysoka skuteczność reklamy

Jak pokazują badania, konwersja dla linków sponsorowanych w prawidłowo prowadzonej kampanii jest znacznie wyższa niż w przypadku innych form reklamy. Konwersja w kampanii AdWords zachodzi wtedy, gdy Internauta kliknie w reklamę i dokona określonej czynności na Państwa stronie. Czynnością tą może być np. zakup w Państwa sklepie internetowym bądź pozostawienie danych kontaktowych.


Moja pomoc dla Ciebie w zakresie reklamy Google AdWords


  • Analizuję Twój e-biznes, Twoją branże pod kątem płatnej reklamy

  • Dobieram słowa i frazy kluczowe, które są dla Ciebie najbardziej opłacalne

  • Optymalizuję parametry Twoich kampanii, aby CPC (koszt za kliknięcie) był jak najmniejszy

  • Po uruchomieniu kampanii reklamowej Google AdWords analizuję codziennie jej wyniki, celem bieżących korekt i optymalizacji kosztów

  • Daję Ci dostęp do szczegółowych raportów z Twoich kampanii Google AdWords, byś wiedział dokładnie za co płacisz

  • Równocześnie uczę Cię, jeśli zechcesz, jak samodzielnie prowadzić kampanie reklamowe z Google AdWords, abyś w przyszłości mógł samodzielnie je prowadzić

cena usługi google adwords

Cena usługi wynosi od 150 PLN netto (184,50 PLN brutto). Szczegółowe warunki współpracy są oczywiście do uzgodnienia.

Możesz próbować zaoszczędzić na płatnej reklamie w wyszukiwarkach samemu się tym zajmując. Możesz również próbować znaleźć tańsze oferty. Pytanie jest tylko jedno: czy na pewno Ci się to opłaci?


Tutaj znajdziesz formularz kontaktowy.